účetnictví. Poté fakturu odešle odběrateli a kopii založí ve finanční účtárně. Správnost vždy potvrdí svým podpisem dle podpisového vzoru. Přijaté faktury Po ověření formální správnosti jsou faktury zapsány do knihy došlých faktur a tím zároveň zaúčtovány na účet závazků. Dále jsou předloženy příslušnému oddělení, které potvrdí razítkem a podpisem dodávku. Pracovník zodpovědný za věcnou správnost dle směrnice o nakupování vypíše na účtovací předpis nákladová střediska, na která má být faktura zaúčtována včetně označení druhu nákladů. Dále jsou ověřené faktury zaúčtovány a zaúčtování je potvrzeno zodpovědnými pracovníky podpisem a zápisem vedení účetnictvím Klánovice čísla dokladu. Poté jsou předány k ověření stvrzenému podpisem příkazci operace, tj. řediteli. Předávání dokladů mezi odděleními, Cyrilov pracovníky zodpovědnými za věcnou správnost a finanční účtárnou musí probíhat obratem a průběžně z důvodu včasného zpracování účetnictví Klánovice měsíčních výsledků. V případě neshod a reklamací je třeba upozornit finanční účtárnu. Bankovní doklady Styk s bankou zajišťuje pověřený pracovník ekonomického útvaru prostřednictvím systému bankklient. Zodpovědný pracovník finanční účtárny zúčtovává jednotlivé položky bankovních výpisů a provádí kontrolu účetního stavu bankovních účtů s bankovními výpisy. Příjmové a výdajové pokladní doklady Na základě příslušného odsouhlaseného dokladu paragonu na drobná vydání, cestovního příkazu apod. vystaví odpovědný Praha 21
pracovník výdajový pokladní doklad, čímž provede záznam výdaje v pokladní knize a doklad dle nastavení jednotlivých druhů plateb Praha 20 zaúčtuje do účetnictví. Na základě příjmu peněz v hotovosti vystaví odpovědný pracovník příjmový pokladní doklad, čímž zaznamená účetnictví Klánovice příjem v pokladní knize a zároveň doklad zaúčtuje. Příjmové a výdajové doklady následující den předá ke kontrole zodpovědnému pracovníkovi ekonomického úseku, který je po ověření stvrzeném podpisem předá do finanční účtárny. Pracovník finanční účtárny provede kontrolu účtování a doklady uloží. Sklady Účtování a oceňování jednotlivých druhů zásob je upraveno směrnicí. Příjemky, výdejky, popř. převodky vystavuje pracovník pověřený vedením skladové evidence. Příjemky a výdejky vystavené v subsystému software AMIS hlídají dětem Praha 9 Klánovice