z jejich prodeje a rovněž ke kalkulaci jejich prodejní ceny. Report s vyhodnocením marže za jednotlivé výrobky by měl tedy po této úpravě podávat přesnější informace. Ad Ačkoliv společnost používá ke svému řízení různé reporty, nezabývá se v žádném z těchto reportů Jenerálka výnosy a náklady ani zjednodušeně dosahovanými maržemi za jednotlivé zákazníky. Výjimku tvoří sledování výnosů a nákladů týkajících se dodávek pro tuzemský řetězec, kterému vzhledem k jeho podílu na obratu, bylo založeno i samostatné středisko. K vyhodnocení účetnictví Nebušice ziskovosti prodejů využívá společnost pouze reporty za jednotlivé prodejní kanály v rozdělení na skupiny zákazníků vážící se svou Červený vrch charakteristikou k jednotlivým střediskům. Např. jak již bylo uvedeno, v případě distribuční sítě je to rozdělení na úroveň skupiny zákazníků obsluhovanou jedním obchodním zástupcem a rozvozcem. Sleduje se tedy celková ziskovost všech zákazníků obchodního zástupce, nikoliv podíl jednotlivých zákazníku na dosaženém zisku. Díky tomu mohou existovat takoví zákazníci, kteří firmě nepřináší žádný služby účetních Nebušicemi zisk, ale naopak ztrátu. To by mohl být příklad zákazníků, kteří sice odebírají poměrně velké objemy, ale pouze sortimentu s nízkou marží. Vlivem orientace společnosti při poskytnutí marketingové podpory, podpory prodeje a obratových bonusů na obrat, pak může docházet k tomu, že zákazník v konečném důsledku firmě žádný zisk nepřináší. Jako první krok bych tedy navrhla vytvoření jednoduchého reportu,
který bude sledovat marže vytvářené jednotlivými zákazníky. A to jak marže na výrobní cenu, tak i cenu distribuční. Tzn. report, který bude obsahovat identifikaci zákazníka, tržbu za dodávky za určité období, poskytnuté slevy a obratové bonusy, výrobní cenu dodávek, distribuční cenu dodávek, marži na výrobní cenu a marži na distribuční cenu. Tento report by také mohl sloužit jako podklad pro rozdělení zákazníků do několika skupin dle jejich významnosti, od kterých by se následně mohl odvíjet celý organizovaný systém individuální práce Petřiny s jednotlivými skupinami zákazníků. Za pozitivní krok směrem k systematické práci se zákazníky, by bylo možné označit rozhodnutí o Nebušic vedení účetnictvím nákupu a implementaci softwaru CRM INEX. Jedná se o software sloužící k řízení vztahů se zákazníky, ale rovněž také např. k evidenci a