daně a úroveň vládních výdajů. Daňová harmonizace však ovlivňuje fiskální politiku a pokud by tato oblast nezůstala autonomní, země daňové účetnictví Praze 12 nebudou mít možnost, jak se vyrovnávat s výkyvy v hospodářském cyklu. Harmonizace nepředstavuje pouze ztrátu fiskální autonomie členských zemí, ale zasahuje i do národní suverenity členských států, neboť, jak již bylo zmíněno výše, ukládat daňovou povinnost a stanovovat její výši patří k základním projevům suverenity každého státu. Na druhou stranu, existuje vedle argumentů, které daňovou harmonizaci kritizují, i mnoho důvodů, které jednoznačně hovoří o tom, že by se státy měly k daňové harmonizaci přiklonit. Jedním z těchto důvodů je, že daňová konkurence na rozdíl od konkurence v obecném slova smyslu neumožňuje efektivně alokovat zdroje a v takovém případě vedení účetnictvím Prahy 12 hovoříme o tržním selhání daňový poplatník neobdrží za svoji platbu ekvivalentní služby a proto je pro něj nevýhodné platit daně v zemi, kde těchto služeb využívá. Daňová konkurence může mít také za následek to, že dochází k nevhodné struktuře vládních výdajů, protože vláda poskytuje nejrůznější podpory a pobídky, aby přilákala kapitál. V neposlední řadě může také dojít k tzv. škodlivé Praha 12 daňové soutěži, kdy jednotlivé členské země soupeří mezi sebou navzájem o mobilní faktory. V rámci konkurence jsou nuceny snižovat daně, což kompenzují zvyšováním zdanění práce. Dochází k přesunu kapitálu do zemí s nižším daňovým zatížením, daňové subjekty Lahovičky
tedy platí daně v zemi, kde jsou daně nízké, ale veřejné služby využívají v zemi, kde se daně platí vysoké. Stav nakonec vede ke Barrandov zhoršení situace ve všech zemích. Vymezení rizikových oblastí při sestavování účetní závěrky Jak již bylo zmíněno výše, účetní i daňové předpisy jsou složité, obsáhlé, někdy ne zcela jednoznačné, bývají často měněny a existuje tedy značné riziko, že při sestavování účetní závěrky dojde k chybě. V žádném obecně závazném právním předpise však není vymezeno, co se pod pojmem chyba účetnictví Praha 12 rozumí. Odborná literatura uvádí nejčastěji dva významy a Takový právní úkon, který je porušením obecně platných právních předpisů Budějovická a který může mít za následek daňový doměrek nebo zákonnou sankci. Chybou tedy není jen chyba, na základě které např. správce daně Praze 12 vedení účetnictví výdaj zaúčtovaný jako daňově uznatelný posoudí jako výdaj, jež nebyl vynaložen na dosažení, zajištění a udržení zdanitelných příjmů a následně doměří daň, ale také chyba podle zákona o účetnictví např. nesprávné zaúčtování. Důsledkem takové chyby potom je snížení majetku podniku o sankci, kterou orgán státní správy udělil za porušení platných předpisů. b Takový právní úkon, který není porušením obecně platných právních předpisů, ale který může mít za následek vyšší daňovou povinnost, než je nezbytně nutná