prokázat, že jeho vynaložení bylo dohodnuto v konkrétní uzavřené smlouvě např. u výdaje za poradenství je prokázání jeho skutečného provedení někdy problematické a správce daně může zaúčtovaný výdaj posoudit jako dobrovolné plnění, respektive jako výdaj, který nebyl vedení účetnictvím Strašnické prokazatelně vynaložen na dosažení, zajištění a udržení příjmů. Jako daňově uznatelný výdaj náklad je možné v souladu s Strašnická ustanovením ZDP uznat např. odpisy dlouhodobého majetku do výše stanovené dle ZDP, příspěvky právnickým osobám, pokud povinnost členství účetnictví Strašnická vyplývá ze zvláštního právního předpisu např. příspěvky různým profesním komorám, pojistné na sociální zabezpečení a příspěvek na státní politiku zaměstnanosti a pojistné na všeobecné zdravotní pojištění, které zaměstnavatel hradí za své zaměstnance pokud bylo Želivského zaplaceno, rezervy a opravné položky tvořené v souladu s ustanoveními zákona č. Sb., o rezervách pro zjištění základu daně z příjmů, výdaje náklady na pracovní a sociální podmínky, péči o zdraví a zvýšený rozsah doby odpočinku zaměstnanců např. ochranné nápoje, závodní preventivní péče, lékařské prohlídky, výdaje spojené s odborným rozvojem zaměstnanců atd., výdaje na pracovní cesty např. výdaje na ubytování, stravné, pohonné hmoty, výdaje náklady na zabezpečení požární ochrany, smluvní pokuty, úroky z prodlení, poplatky z prodlení jen pokud byly zaplaceny a další. Výdaji na dosažení, zajištění a udržení příjmů nejsou zejména, např. výdaje na
pořízení dlouhodobého hmotného a nehmotného majetku jsou uplatňovány v podobě odpisů, odměny členů statutárních orgánů a dalších Zborov orgánů právnických osob, podíly na zisku, penále, úroky z prodlení a pokuty jedná se o sankce např. od finančních úřadů, které nemohou být daňově uznatelné ani pokud byly zaplaceny, technické zhodnocení, daň dědická, darovací, daň z příjmů fyzických osob, daň z příjmů právnických osob, odložená daň, výdaje na reprezentaci, kterými jsou výdaje na pohoštění, občerstvení a dary za dar se však nepovažuje reklamní nebo propagační předmět, který je opatřen obchodní firmou poskytovatele tohoto předmětu nebo názvem propagovaného Skalka zboží nebo služby, jehož hodnota nepřesahuje Kč a který není s výjimkou tichého vína předmětem spotřební daně, atd. Položky