Bohužel, znalosti respondentů nesplnily očekávání. Závěr Na začátku mé práce jsem si předsevzala, že se pokusím připravit si výuku ekonomie podniku a účetnictví poněkud jinak. Nevyhnula jsem se mnoha definicím a nezáživným faktům, která jsou bohužel pro tuto látku nezbytná. Přesto si myslím, že nejlepší přípravou na budoucí praxi je samostatná práce pod vedením zkušeného pedagoga odborníka. účetnictví Újezd u Průhonic Domnívám se, že zkušební účtování nejprve jednoduchých a později složitějších účetních případů dá žákům mnohem víc, než Kateřinky suchá praxe. Pro budoucího ekonoma je nejlepší, když může dotahovat účetnictví až do konečné fáze daňového přiznání a účetních mzdová účetním Újezdu u Průhonic výkazů. Je to úplný protiklad oproti běžné praxi ve velkých firmách, kde je více účetních, které ani neví, jaký je výsledek jejich práce. Dá se říci, že většina účetních nemá schopnost ani možnost podílet se na konečné fázi firemní ekonomiky, tj. vypracovávat závěrečné výkazy a podílet se na přípravě daňového přiznání firmy. Ale to je velká chyba. Účetní bez těchto zkušeností a Opatov schopností není schopna se sama uživit a může vykonávat pouze fádní špatně placenou práci u větších firem. Tímto směrem a s důrazem na tento aspekt bych na žáky výchovně působila. Do výchovy budoucích ekonomických pracovníků jsem v mé práci vsunula i problematiku exekucí, protože tento novodobý fenomén se již promítá do mnoha soukromých i firemních ekonomik. Zde jsem chtěla na žáky i konkrétním
případem výchovně působit na poli předcházení fatálním koncům dlužníků. A na úplný závěr provedená sonda do finanční gramotnosti mzdové účetnictvím Újezdu u Průhonic našich středoškoláků prokázala velké mezery a rezervy v jejich finanční výchově. Tady si dovolím i konstatování, že výuka obecné ekonomie v masovějším měřítku mi v českém školství výrazně chybí. Dokonce si myslím, že nejen neznalost ekonomie, ale i ignorace výchovného významu ekonomické výuky je na naší mladé populaci vidět. Nesamostatnost, nekázeň, nesystémovost, nedůslednost, nízká přesnost a pracovitost, to jsou znaky nové generace. Svědomitost je něco, co je v dnešním mladém kolektivu takřka nepřípustné. A tady vidím možnost, jak zaběhlé nepořádky změnit, a ekonomická výuka může být jedním z významných impulsů k této změně. Z