otázek lze vypozorovat, že to není až tak moc o obsahu výuky účetnictví nebo stylu výuky účetnictví, kde je problém. Spíše vidím problém v tom, že se žáci nedokáží delší dobu soustředit, aby mohli pochopit základy a ty nejdůležitější souvislosti, které jsou dobré jak pro pochopení, tak dobré zvládnutí dalšího tématu. Navazuje li se na špatný nebo žádný začátek, je to pro pokračování účetnictví Nusle obtížné tak mnohdy i nemožné a výsledky tomu pak odpovídají. Dalším důvodem proč nejsou žáci v účetnictví v prospěchu Pražského povstání úspěšnější je také to, že stejně jako v matematice, fyzice a dalších takových předmětech je potřeba procvičovat, potažmo počítat a to už jak je patrno z odporu k matematice dost velký problém a žáky to nebaví. Nadějí jak vyvolat zájem žáků o předmět účetnictví je zpracování účetnictvím Nuslích zaměření se na problematiku mezd a zaměstnanců, která zajímá nejvíce respondentů. Z uvedených důvodů proč je pro žáky toto téma zajímavé, uvádějí nejčastěji důvod ten, že to dokáží použít a uplatnit v praxi, dovednost spočítat si mzdu, uvádějí za nejčastější důvod, proč je toto téma zaujalo. Téma mzdy a zaměstnanci je hlavní téma, kterému se zabývám v praktickém životě a dobře vím, že zkontrolovat si správnost mzdy se určitě hodí a také vím, že občas některé dotazy na to, co mají lidé na výplatních páskách, jsou bez nadsázky opravdu hloupé a myslím, že tuto neznalost některých základních věcí má většina lidí. Otázkou je jestli je to tak Pankrác
správně, pracovat budou za svůj život všichni a každý během svého života přijde do styku s výplatní páskou lístkem. Měli bychom tedy některé věci znát všichni, abychom nebyli možnými oběťmi nějakého podvodu. Nemyslím to ve vztahu k výplatní pásce, ale celá problematika mezd a zaměstnanců by aspoň v základních souvislostech měla být v podvědomí každého. CVIČNÝ PŘÍKLAD Z mého pohledu Nuslemi mzdové účetnictvím ideální možností jak ukázat, že nás účetnictví obklopuje všude, je pomocí praktického příkladu. Každý člověk v tzv. produktivním a ekonomicky aktivním věku by měl nebo v podstatě musí nějakým způsobem zajistit svoje, nebo případně svých příbuzných, živobytí. V dnešní době člověk buď pracuje jako zaměstnanec nebo nějakým způsobem podniká. V praktickém příkladu chci ukázat, že v průběhu účetnictví Nusle těchto procesů je nutné využívat znalosti z oblasti účetnictví. Vzhledem k tomu, že největší zájem měli žáci na téma mzdy a zaměstnanci, uvádím níže příklad na výpočet mzdy zaměstnance. Myslím, že když žáci uvidí praktický příklad na něco, co je v nuselskými pražskými dětské plavecké